Joe & the Juice helt i front med Microservices & mini-Apps

by 19. aug, 2019

Joe & the Juice – Mere end en virksomhed der sælger juice & kaffe.

Joe & the Juice er en af verdens mest innovative Cafekæder. Udover at sælge kaffe og juice, har de en ambition om, gennem data, at give deres kunder en unik og personlig oplevelse i samtlige af deres over 300 butikker.

Vågent blik på konkurrenterne

I et marked hvor kundeloyalitet kan være meget svær at opnå, arbejder Joe & The Juice kontinuerligt og fokuseret med optimering af servicen, kvaliteten og kulturen for hele tiden at være et skridt foran konkurrenterne. Her er fokus på friskhed, gode råvarer, fantastisk service – men frem for alt en utrolig stærk kultur, der gennemsyrer hele organisationen. Inde bagved facaden arbejder man utrolig bevidst med dataindsamling og analyse for heletiden at optimere den voksende virksomhed.

POS system med kontrol over transaktionerne ud i sidste led

Sammen med Onlimited udviklede Joe & the Juice en helt unik POS løsning, der fungerer som platform for al deres salg og interaktion med kunder.

Platformen anvendes i dag til alt in-store salg i samtlige af deres 300 butikker på verdensplan.

Hos Joe & The Juice ønskede man ikke at gå ad traditionelle veje og tilpasse sig en standardløsning. Ønsket var at anvende iPads, bl.a. fordi de matcher virksomhedens brand, men også fordi en iPad er lettere at udskifte, hvis den går i stykker. 

Joe’s butikker er forbundet med en Cloudbaseret løsning, der gør det muligt at opsamle transaktions-data og samtidig bearbejde data om kunderne, når de handler i den enkelte butik. Indsamling, bearbejdning og anvendelse af data er essentiel for at skabe den helt optimale kundeoplevelse.

Joe & the Juice altid er ajour med hvad deres kunder efterspørger.

Funktionsspecifikke Mikro-Apps

For at skabe bedste løsning for den enkelte Juicer, blev det besluttet, at der ikke skulle udvikles én stor app men derimod række mindre “Mikro-Apps”, hvor funktionaliteten understøtter lige præcis den enkelte UseCase. En central del af disse apps i Joe & The Juice er naturligvis POS-app’en.

Joe & The Juice har i samarbejde med Onlimited løbende udviklet nye apps, der er integreret med deres POS-løsning – som f.eks. apps til registrering/bestilling af nyt inventar, registrering af møde- og arbejdstider, simpel løbende måling af medarbejdertilfredshed mm.

Gamle kasseapparater med udfordringer

Som andre virksomheder startede Joe & The Juice med at have almindelige kasseapparater. Udfordringerne med de disse var, at de ikke kunne fjernstyres. derfor var det nødvendigt at kontakte administrationen, når der eksempelvis skulle foretages en prisjustering.

Efterfølgende fik man en PC-baseret løsning, hvor administrationen kunne logge sig på hver enkelt juicebars kasseapparat via “Remote Desktop”. Dette var dog stadig en mindre optimal løsning, da der skulle logges på rigtig mange gange.  Dette var i sagens natur en omkostningstung løsning og en løsning med risiko for mange fejl.

Flere butikker – Større behov

I takt med at Joe & The Juice vokser og flere butikker, er der der et behov for, at vi kan ændringer kunne foretages på et overordnet niveau. Produktdata eksisterede i forvejen i virksomhedens ERP-system, hvorfor tankerne om at lave en løsning, der kunne trække direkte på disse data, opstod.

 

Kontakt mig gerne for en uforpligtende snak omkring hvordan I kan komme igang med POS systemer på en ny måde. Vi har mere end 10 års erfaring.

 

Hos Onlimited er vi specialister i udvikling af integrerede løsninger. Vores fokus handler om kvalitet,  stabilitet, datastruktur og skalérbarhed

Vi leverer ofte – men ikke udelukkende – løsninger med internt sigte til eksempelvis dataopsamling og grundig afrapportering  

Om Onlimited

Onlimited er et IT-hus, der ligger i Aarhus. hvor alle arbejder dedikeret med udvikling af IT-systemer i form af enten web eller apps. Vi har mange års erfaring med projektudvikling og har arbejdet for en lang række virksomheder og hjulpet disse med at digitalisere arbejdsgange og processer. 

 

Nikolaj Mørch Nielsen
Projektleder og seniorudvikler
nn@onlimited.dk

Læs flere Casestudies her 

En dansk institution bliver digitaliseret

En dansk institution bliver digitaliseret

I et marked hvor brugere I højere grad bevæger sig over på digitale platforme, var det et naturligt valg for Forlaget Skalmeje at udvikle en App der kunne være med til at involvere både forældre og bedsteforældre med en hjælpende hånd til børn.

read more
Bedre og sikrere adgang til vognmænd

Bedre og sikrere adgang til vognmænd

Som speditionsfirma med logistikcentre i Herning, Greve og Odense, arbejder ALPI med stort set alle former for transport til lands, til vands og i luften. Det har gjort dem til eksperter i løsninger indenfor lagerhotel og pickpack, ligesom firmaet yder professionel rådgivning om told og andre transportrelaterede problemstillinger.

read more
Region Sjælland – Fra papirmanual til digital kørselsvejledning

Region Sjælland – Fra papirmanual til digital kørselsvejledning

Præhospitalt Center, der ligger i Slagelse, hører under Region Sjælland og står kort fortalt for disponering af al ambulance- og lægekørsel i regionen. Centeret havde tidligere udarbejdet en papirmanual, som skulle fungere som instruks for de ansatte reddere og praktiserende læger i deres valg af sygehus ved patientkørsel.

read more