Aarhus Tolkeservice | Onlimited
Onlimited har udviklet en app til effektiv opgave- og ressourcestyring, som har forbedret arbejdsflowet hos Aarhus Tolkeservice. Se hvordan her.
Opgavestyring, effektiv opgavestyring, opgavestyring via app, opgave- og ressourcestyring
650
page-template-default,page,page-id-650,page-child,parent-pageid-866,,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive
 

AARHUS TOLKESERVICE – APP TIL STYRING AF FREELANCE TOLKEOPGAVER

Aarhus Tolkeservice er en af de førende spillere på markedet inden for tolkning i forbindelse med retssager, familiesager mv. Med et par tusinde tolke som freelance leverandører og mange hundrede kunder, er det en stor logistisk opgave at få et godt ordre-flow. Virksomheden havde brug for en bedre og mere effektiv løsning til administration og aflønning af tolkene. Derfor kontaktede de Onlimited for hjælp og vejledning.

 

Løsningen blev et komplet system, der indeholder en kundeportal, et administrationssystem, en tolke-app og en integration til både Danløn- og e-conomic. Med løsningen bliver flowet fra bestilling af tolk til aflønning af vedkommende i dag automatisk styret. Aarhus Tolkeservice har, via samarbejdet med Onlimited og løsningen, opnået øget omsætning og store administrative besparelser.

Administrative udfordringer og stort arbejdsflow

Aarhus Tolkeservice stod på daværende tidspunkt i en situation, hvor arbejdsflowet i deres virksomhed ikke fungerede optimalt. På grund af et stigende antal opgaver og et større antal tolke tilknyttet virksomheden stod de med et system, som ikke længere levede op til deres behov.

 

Aarhus Tolkeservice anvendte et gammelt tolkesystem til PC, hvori man primært kunne registrere sine opgaver, men kommunikationen til eksterne (tolke og kunder) var 100% manuelt. Samtidig var der tale om en lang proces fra bestilling af tolk til færdig tolkeopgave. Der var tale om en administrativ tung post med mange telefonopkald og indtasten i systemet.

Joe fra Aarhus Tolkeservice udtaler: ”Vi har haft fornøjelsen af at samarbejde med Onlimited i forbindelse med et nyt tolkestyre-system, som vi fik skræddersyet helt fra bunden. Det har været et stort projekt, som vi fik et overraskende godt resultat ud af. Dette skyldes helt klart den høje kvalitet, som medarbejderne tilbyder og det professionelle arbejde, de leverer. Supporten er nem at få fat i, og medarbejderne er meget hurtige med gode løsninger.

Effektiv opgavestyring via app

Aarhus Tolkeservice ønskede, på baggrund af deres udfordringer, at gøre arbejdsflowet mere effektivt. I samarbejde med Onlimited har de fået et system, hvori; kunden kan bestille en tolk, tolken kan påtage sig opgaven og Aarhus Tolkeservice kan få data retur efter opgavens færdiggørelse.

 

Via en integration til e-conomis og Dataløn kan Aarhus Tolkeservice udsende fakturaer og udbetale løn. En proces der er blevet væsentlig effektiviseret og sparer Aarhus Tolkeservice mange mandetimer.

Øget omsætning og administrative besparelser

Aarhus Tolkeservice har med løsningen opnået øget omsætning og store administrative besparelser. Løsningen sikrer samtidig Aarhus Tolkeservice et hurtigere arbejdsflow, idet de ikke skal bruge så mange mandetimer på hver enkelt booking, dataindsamling og efterbehandling ift. indtastning i økonomi- og lønsystem.

 

Aarhus Tolkeservice har samlet fået et komplet system, der indeholder en kundeportal, et administrationssystem, en tolke-app og en integration til Danløn- og e-conomic. Læs mere om mulighederne for en effektiv opgave- og ressourcestyring via apps i vores indlæg.

DET FIK AARHUS TOLKESERVICE

  1. En stigning på 40% i omsætningen på det år, app’en har kørt
  2. En besparelse på halvanden fuldtidsansat i administrationen
  3. Gladere freelancere. Tolkene er glade for systemet, fordi alle nu har lige chance for at få en opgave
  4. Tilfredse kunder. Kommunerne er glade, fordi det ikke længere er så bøvlet at bestille en tolk – hurtigere underretning, afregning og flow.